گروه دف نوازان هیوا از سال 1384 به سرپرستی “محمد رضا نامدارپور” در اصفهان، پایتخت فرهنگ و هنر، تشکیل شده است.

از جمله اهداف این گروه، ایجاد رویکردی متفاوت در تنظیم قطعات برای سازهای کوبه ای و پرداختن به گفتمان ریتم بدون حضور ملودی، کمک به تربیت نوازندگانی خلاق و شایسته در سازهای کوبه ای ، اجرای برنامه های ارزنده موسیقایی جهت آشنایی بیشتر مردم با سازهای کوبه ای و شناساندن قابلیت های ریتم هستند.
این گروه با توجه ممنوعیت اجرای کنسرت های رسمی با حضور بانوان در استان اصفهان، با گروه های فعال تهران از جمله گروه “فروزان” به سرپرستی “سیاوش عبدی” همکاری و تعامل داشته که در همین راستا، روی صحنه رفتن بزرگترین گروه دف نوازی ایران رغم خورد. از نتایج این همکاری می توان به کنسرت همراه با پدر دف نوازی ایران استاد “بیژن کامکار” (دی ماه 93- سالن همایش های بین المللی برج میلاد) اشاره کرد که این کنسرت به دلیل استقبال علاقه مندان در اردیبهشت 94 در تالار وحدت نیز روی صحنه رفت، همچنین دی ماه 94 سالن زیبای برج آزادی شاهد هنرنمایی این گروه با همراهی استاد فقید “جمشید عندلیبی” نوازنده پیشکسوت نی بود. همکاری مستمر با استاد “کوروش اسدپور” یکی از تاثیرگزارترین خوانندگان موسیقی فولکلور بختیاری و  “رابر کوردستانی” از خوانندگان نام آشنای موسیقی مقامی و خانقاهی کردستان از جمله افتخارات این گروه می باشد که از حاصل این همکاری ها می توان به کنسرت هایی در شهرکرد ، شاهین شهر و اصفهان در زمینه موسیقی فولکلوریک ایران نام برد. همچنین گروه دف نوازان هیوا، علاوه بر همراهی با همنوازان حصار به سرپرستی “علی قمصری” در صحنه  برج آزادی در سال 1394؛ به همراه ارکستر ملی اصفهان به خوانندگی “سالار عقیلی” نیز کنسرت هایی را برگزار کرده است. همکاری با کارگردان مطرح کشور “مرتضی آتش زمزم” در ساخت فیلم سینمایی “نیروانا” محصول 2022 (که با نام  Din–The Day در کشور بنگلادش به اکران رسیده است) نیز از فعالیتهای دیگر این گروه است. و آخرین کنسرت رسمی این گروه کنسرت موسیقی خانقاهی کردستان به خوانندگی “رابر کوردستانی” (یکی از بهترین خوانندگان موسیقی فولکلور و خانقاهی کشور) در سال 1398 در اصفهان می باشد.
این گروه همچنین موزیک ویدیوی “طغیان” را در سال 1402 منتشر نموده و در زمینه اجراهای ارگانی نیز فعالیت دنباله داری داشته و دارد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ، از صفحه “کنسرت ها و فعالیت های گروه دف نوازان هیوا” بازدید نمایید و برای پیوستن به گروه بعنوان نوازنده یا سفارش اجرای ارگانی با شماره 09139163516 تماس بگیرید.